09 listopada 2011

Modernizacje zamiast F-35


Klienci Lockhead Martin muszą pogodzić się z opóźnieniem produkcji F-35 o 5 lat. W związku z tym USAF zdecydowało się na modernizację części swoich samolotów by mogły służyć aż do kolejnego terminu oddania F-35.
Zmiany te mają dotyczyć 300-350 F-16 Block 40/50, których rezus po modernizacji zostanie przedłużony o kolejne 8 lat. Koszt modernizacji jednej maszyny ma wynosić 9,4 mln $. Jak podkreśla Lt Gen Herbert Carlisle w przypadku kolejnych opóźnień związanych z F-35 USAF może zdecydować się na przedłużenie rezusu dla kolejnych 600 maszyn F-16.
Modernizacje dotyczyć będą też samolotów F-15 C/D. Amerykańskie siły powietrzne chcą zmodernizować 250 tych maszyn wyposażając je m.in. w radar AESA tak by maszyny te mogły służyć jeszcze do 2025-2030 roku.
Kolejne modernizacje będą dotyczyć F/A-18 A-D gdzie modernizacji zostanie poddanych 150 maszyn tak by mogły służyć do 2023 roku. A także do 2014 roku zakupionych ma zostać 41 nowych samolotów F/A-18 E-F.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza